دورة سه جلدی الله شناسی، به بيان أركان شناخت خداوند
و اينكه چگونه میتوان به لقاءِ خداوند دست يافت، پرداخته است.
ـ تفسير آية نور.
ـ خدا را میتوان ديد.
ـ خداوند عاشق ما سوی و ما سوی عاشق اوست.
ـ طرق مختلف الـله شناسی غير از طريق «لقاء الـله» همگی كج و تاريك است.
ـ خداوند همه جا هست چشم بگشا و ببین.
ـ منطق قرآن هر گونه وجود و آثار وجود را در خدا حصر میكند.
ـ معنی لا هُوَ إلّا هُو.
ـ غير از عارفان جميع مردمان مبتلا به شرك خفیّ هستند.
ـ مكتب شيخ أحمد أحسائی منحرف است، و شيخيّه و حشويّه و قشريّه نصيبی از خدا ندارند.
ـ انسان كامل كسی است كه در او تمام خصوصيّات آية نور تجلّی دارد.
ـ خداوند در تمام عالم ظهور دارد وليكن مردم در لقاء او شكّ دارند.
ـ هر چه غير خداست حجاب است و تا حجاب هست معرفت تامّه حاصل نخواهد شد.
ـ مراد از «دينُ العَجآئِز» أمر به انقياد محض است نه نهی از تفكّر در معرفة الـله.
ـ انسانی كه دنبال خودشناسی نرود، محرومترين خلائق است.
ـ تا هستی سالك باقی است تجلّی ذات حقّ، محال است.
ـ سلوك و رياضتهای شرعی به جهت استعداد يافتن برای جذبههای الهی است.
ـ معرفت واقعی خداوند راهی جز شهود ندارد و از طريق درس و بحثِ به تنهائی بدست نمیآيد.
ـ فقيه نمايان، «وحدت وجودی» را نجس دانستهاند تا خود را از مسؤوليّت تبيين معارف برهانند.
ـ تا فرصت باقی است بايد دست به سلوك و راه عرفان زد.
ـ شيخ أحمد أحسائی بدون استاد وارد مسائل فلسفی گرديد و گمراه شد.
ـ حقيقت تشيّع در كتب عرفاءِ بالـله است.
ـ ادراك حقيقت وجود برای غير عارفان محال است.
اوّلين مخلوق ـ قابليّت انسان در آفرينش ـ معراج ـ حقيقت عشق ـ عوالم لاهوت، جبروت، ملكوت، ناسوت ـ شرائط و آداب سلوك ـ تجلّيات بر سالك ـ حديث قُرب النّوافل ـ لاميّة ابن فارض ـ ابطال تنزيه صرف ـ قسمتی از رسالة لقاءالـله مرحوم آية الـله ملكی تبريزی ـ نفی وحدت عددی ـ مكاتبة عبدالرّزّاق كاشانی با علاءالدّولة سمنانی ـ ردّ قسمتی از كتاب «الأخبار الدّخيلة» ـ روايت «ما الْحَقيقة؟» ـ تفسير آية «مَدَّ الظِّلَّ» ـ انحراف زرتشتيان ـ حلّ مسأله شرور و بيان حقيقت و عملكرد إبليس ـ اشكالات ستّة إبليسيّه ـ رسالة كاشف الغطاء در وحدت وجود ـ اسم أعظم ـ علّت انحراف شيخ أحمد أحسائی.